Prince of Persia

Poster Prince of Persia (2010) När jag såg att den här filmen skulle komma ut så fick jag en hel del flashbacks till min barndom. Tack vare min bror så har TV-spel i alla dess former funnits hemma under större delen av min uppväxt. Jag minns när vi först fick hem Nintendos 8-bitars och hur man satt och spelade outtröttligt detta fantastiska fenomen =) Jo, visst har jag ägnat många timmar med spelkontroller i mina händer men jag tyckte oxå att det va minst lika roligt å sitta och titta på när brorsan spelade. Han va ju så mycket mycket bättre än mig och tog sig så mycket längre i alla spel. Prince of Persia va ett av dom =) Jag gillade miljön och tyckte att det va fint på nåt vis. (Och låt oss va ärliga, har man som tjej spelat detta spel så nog har man tänkt; jäklar va snygg han skulle va om han va verklig! ;) haha)
Såå, jag har sett fram emot den här filmen. Igår va det dax att gå å se den och låt mig säga såhär till å börja med: Jake Gyllenhaal levererar bra i snygghetsfaktor =) Han har pumpat upp sig till en riktig actionhjälte så redan där är man ju nöjd lixom haha.
Så till resten av filmen då... Jag gillade den! Visst är storyn lite förutsägbar och många repliker lite klische-artade men va fasen, jag satt som klistrad hela tiden och blev aldrig less. Jag älskar att actionscenerna känns precis som om man spelade spelet fast med riktiga människor. Han rör sig precis som spel-karaktären genom att springa på väggar, klättra på byggnader, hoppa mellan hustaken och slåss med en aning Matrix-känsla.
Min vän Daniella va måttligt imponerad av denna film men jag va nöjd när jag gick ut från biografen och ser fram emot dom två uppföljarna som tydligen oxå är på G. Det verkar va lite så han jobbar nu Jerry Bruckheimer, jag hoppas bara att han inte mjölkar detta för mycket som han gjorde med Pirates of the carribbean- filmerna...

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0