nybakade bullar! :)

Det här har varit en lugn helg, väldigt skönt faktiskt efter en ganska hektisk vecka. Vi har grymt mkt att göra på jobbet just nu, vilket i och för sig är jättebra och roligt men trött blir man ju i alla fall.

Igår åkte jag upp till Daniella en sväng och vi började se en film som jag inte fattade ett smack av, haha. Å efter att pratat i telefon oxå mitt i filmen så bestämde jag mig för att det inte va nån större mening att se klart den :) Så jag åkte hem å bakade lite bullar istället, hihi, som nån annan bondmora ;) Trots mina hela 28 år så var det faktiskt den allra första gången som jag gav mig på att baka bullar, haha, jag vet det är heelt otroligt :) Jag brukar faktiskt baka en del men just bullar har aldrig legat högst på listan. Så jag fick förstås ringa mamma å fråga om råd, tur att hon finns! Hon coachade mig genom alltihop, haha. Min mamma är ju en hejare på att baka bullar och även om mina inte blev lika fina som hennes brukar bli så måste jag faktiskt säga att jag blev mäkta stolt över mig själv!! Jaja, det är en första gång för allt :)

Idag åkte jag och Daniella på Stocketitt å fikade, det va ju faktiskt riktigt härligt väder idag! Men trots att solen sken så gick vi in i biomörkret efter fikat och såg Arn 2, den va grymt bra! Nu var det längesen jag såg ettan, å va väl oxå en aning distraherad när jag såg den ;) , men jag tycker nog ändå att den här va bättre! Klart sevärd!

Nä, nu ska jag ta å planera lite för mötet jag ska hålla med min personal i morgon. Ta en titt på mina bullar förresten, ser dom inte lite smaskiga ut? :) Bye bye 

             


Kommentarer
Postat av: Kristina

Gud va du e duktig, ja kan inte komma ihåg när ja hade nybakade bullar hemma sist, kanske ska följa ditt exempel nån dag :)

2008-08-24 @ 21:48:26
Postat av: Björka

Krymt:) Blir ju nästan sugen, kanske svänger förbi;)

2008-08-25 @ 18:37:20
Postat av: kristina n

men va du är huslig haha,, du får ta med en påse hem nästa gång du kommer så ska vi prov fika. ha det bar. kram kram

2008-08-25 @ 21:58:59
Postat av: madelene

Dom ser jätte-mumsiga ut. Jag är nog värsta bondmoran, men du verkar ju ha halkat in i där du mé. Visst är det kul att baka & fixa "nya/gamla" möbler!!?



Måste bara Tacka & säga att jag är så glad & nöjd med mina nya färg & frisyr, som nu är snart en vecka... Gu vad tiden rinner iväg.



Ha det gott /madelene

2008-08-27 @ 15:34:17
URL: http://linneagarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0